mandag 26. mars 2012

Agnes



Interiøret mitt er stadig i bevegelse, men byttet av hovedsoverom har ikke skjedd helt uten grunn:) Etter 7 lange forsøk både i inn og utland, skal vi endelig bli foreldre:) Og som vi gleder oss! Vi fikk en tøff start da det endelig klaffet, med store og skumle blødninger hver dag fra uke 7 til uke 13 grunnet et hematom inne i livmoren, og lenge var alt usikkert. Hanne som går gravid ble sykemeldt over lang tid, og måtte bare ligge rett ut, nærmest stille, og be om at lille hjertet klorte seg fast.



Hele desember og januar var en eviglang og tåkete tid, der vi levde i vår egen lille boble fylt med redsel, håp og kjærlighet. Vi ble tett fulgt opp av helsepersonell, med ukentlige ultralyder, og håpet vårt steg i takt med at hematomet krympet. Jeg har vel aldri følt meg lettere og mere ydmyk enn da vi ble "friskmeldt" godt og vel 3 mnd inn i svangerskapet! Nå startet livet jeg har gått å ventet på,- jeg skal bli mamma!



I dag har vi hilst på lille Agnes igjen, og hun er blitt en skikkelig klubb på nesten 30 cm og med gode runde kinn;-) Nå kan også jeg kjenne sparkene hennes sterke og tydelige, og hver natt har vi hemmelige samtaler etter at Hanne har sovnet;-) Hvor fantastisk er det ikke å få svar fra små barneføtter når jeg forsiktig banker på!



Bloggen framover vil nok bli noe mere rosa, med små drypp av både babyklær og stæsj, men jeg skal prøve å holde fokus på interiøret. Det er rart hva som plutselig blir viktig:) Jeg er i alle fall godt i gang med redebyggingen, og barnerommet har fått på plass sine første møbler. I starten vil nurket sove sammen med oss i en Leander vugge, men ha sine ting på eget rom.


Foto: Baby.dk



Selma er også henrykt over å endelig bli storesøster i en alder av 9 år, og kan nesten ikke vente med å få en lekekamerat hun kan gjøre rampestreker med. Hun ser fram til å lære Agnes hvordan man skal "tvinne mamsene rundt lillefingeren", samt bruke dåreblikk på besteforeldrene. Det funker alltid;-)



Ønsker dere en fortsatt fin uke!

28 kommentarer:

Anonym sa...

Så spennende med baby! Gratulerer masse! Ønsker dere alt godt og masse lykke til!
Hilsen Alexandra

Annemor sa...

Så fantastisk! Gratulerer så mye :-) og lykke til fremmover.

line sa...

Hei!! så fin blogg du har!! lenge siden nå. Håper alt står bra til med deg og dine. Grattis som kommende mamma! Livet blir aldri det samme etter at man får barn... det blir bare så mye bedre!!
Masse klemmer til deg, fra Line ( fra språkreisa og MI)

Ramme Alvor sa...

Gratulerer so mykje med lukka som er på veg!
Nydeleg soverom også, her skal dei etetiske sansane få utvikle seg i ro og mak :D


Klem!

Kristin sa...

Dette er jo helt fantastisk!!
Gratulerer så mye, og lykke til videre:-)
Kristin

Vitt hus med svarta knutar sa...

Gratulerar till den stora tilldragelsen!!! Jag gläds med dig i din lycka. Det ser fint ut i rummet där den lilla prinsessan ska få bo=)

Önskar dig en fin fortsättning på veckan!
Klem,
Regina

mette sa...

Aldri før har jeg vel sett så nydelig babyrom før den heldige babyen kommer til verden! De fleste andre av oss har vel vært litt mer "på hekta"... Kjenner til en liten Agnes, og hun er supersøt. Herlig navn! Lykke til videre! Livet som mamma får en ny dimensjon. Godt det endelig klaffet for dere!

Anonym sa...

Gratulerer og masse lykke til. Utrolig spennende tid i vente:O)

Klem

Linda Himlingen sa...

Fantastisk!! Gratulerer så mye til mammaer og storesøster! ;)
Lille Agnes har fått et nydelig jenterom! Gleder meg på deres vegne! Klem

Bringen Blomster sa...

Gratulerer så masse :)

Heims verden sa...

*Sukk* for et nyyydelig barnerom! Gratulerer så masse til dere begge:)

May Kristin sa...

Gratulerer så mye med baby på vei! :)

Bestefars Verksted. sa...

GRATULERER SÅ MYE !!!! Så godt at dere endelig lykktes,og kan nyte gleden fremover :) Babyrommet er jo bare en drøm,så fint dere har gjort det.......masse lykke til,fremover :) - masse varme klemmer fra meg !!!

Blått til lyst sa...

For en lykke!
Gratulerer så mye til dere, og til den lille Agnes som helt sikkert får flotte foreldre!
Vakkert rom (og hus) får hun også. Hage og tumleplass, en aktpågiven barnevakt og flinke besteforeldre.
Så godt dere kom velberget gjennom prøvelsene, alle tre *S*
Lykke til videre - Liv

Tre Engler sa...

Hei!
Så fin blogg du har og masse flotte bilder:) er selv ny innen blogg verden og håper det er greit at jeg legger deg til på siden min som inspirerende blogger?

Fortsatt god kveld!

Klem Merete

Lekenhverdag.com sa...

Oioioi, for noen fantastiske nyheter!!! GRATULERER!!!

Klem fra meg :)

Hvit Villa sa...

Så herlig! Dere har mye å se frem til:) Lykke til videre i svangerskapet, og plei hverandre!

Anonym sa...

Gratulerer så mye!Kjempekoselig!
Lykke, lykke til!Klem

A Poetry of a Home sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Love Your Homes sa...

Varmaste lyckönskningar av hele mitt hjärta.

Anno 1924 sa...

Så fantastisk! Gratulerer så masse med liten baby på vei:) Utrolig nydelig barnerom dere har gjort i stand! Lykke til fremover:)

Lille w sa...

Kjære kjære Anki,- gratulerer så uendelig mye med den lille jenta! Så fantastisk at både du, LCC, E og jeg blir mamma'er denne våren/sommeren. Jeg gleder meg til mange playdates i årene som kommer og til å se deg igjen.

Ha en herlig påske!

Klem Anita

Grip dagen sa...

Åh, så flott! Gratulerer så mye!
Det er det fineste jeg har opplevd, ventetiden på våre små.
En lengter, forbereder og går med et stort glis fra øre til øre. Helt fantasisk! Som å bære på verdens viktigste og beste nyhet. Og det er det jo!
Våre små er nå 13 og 16...

Lykke til videre. Så heldige dere er. Og så heldig som Agnes er.
"Lykkelig er hun som er ønsket allerede før hun er født."
Påskehilsen fra Marit

HildeSu sa...

Dette var de flotteste nyhetene jeg har hørt på lenge! Gratulerer så mye med graviditeten! Og hvilket nydelig navn dere har funnet...

Ønsker dere lykke til med innspurten, og gleder meg til å følge dere videre! :o)

mvh HildeSu

charm design sa...

Sååååå fantastisk,gratulere så utrolig mye.Nyt graviditeten og den voksende magen.En riktig god påske til deg og dine.

Tove sa...

Dette var jammen meg spennande nytt! "Vi har ein løyndom som boblar under huda. Eit ekstra hjarte som bankar, som ingen ser. Ei boble som fyller seg med lukke , håp og draumar. Kvar dag eitt steg vidare. Eitt steg nærmare. Og når bobla sprekk er vi der og kapslar deg inne i kjærleik og uendeleg omsorg. Hjarta våre veks medan vi ventar på deg. Veks, og fyller seg med noko vi ikkje før har visst at vi hadde. Du er venta, du er ynskt, du er vår."

Dette er tankar eg skreiv ned fyrste gongen eg gjekk gravid. Følte eg ville dele dei med dokke to! Heldige, vesle Agnes som vert fødd inn i så mykje kjærleik! Lukke til i tida framover!

Klem, Tove

My home is my Castle - by Kari sa...

Så fantastisk :))
Gratulerer så mye.. Nyt tiden fremover og kos dere masse :)

Ønsker dere en God Påske.
Klem,Kari

Vibeke / Mammas Hus sa...

Så hyggelig!! :D Gratulerer så masse ♥ Og masse, masse lykke til ;)