søndag 20. mai 2012

Barnerom


Jeg koser meg så med å lage rommet til lille Agnes,- litt etter litt faller ting på plass. Selve veggfargen malte jeg lenge før hun valgte oss, - dette har hele tiden vært tiltenkt som barnerom,  og skulle liksom bare være blekrosa:) Møblene har jeg samlet over tid, og bare ventet på å få plassere, og endelig kan jeg starte med den siste finpussen. En gammel barneseng fra 50 tallet skal males, likeså noen hyller, stellekommoden og denne søte lille benken (som på bildet jo er nymalt)


Jeg glemte selvsagt å ta et før bilde av herligheten, men det er kanskje like greit da den var alt annet enn bloggbar. Her snakker vi flat 80 talls blåfarge, dekorert med en (u)lekker tapetbord med blåklokker (som absolutt ikke matchet benkfargen, men hei den var jo blå!), toppet med seige bank-klistremerker (tipper mor eller far satt i skranken) over det hele. Og ja, for å ikke glemme de hissige tusjstrekene som  så ut som radioaktivt regn...

Hmm...når jeg tenker meg om så skulle jeg jammen ha tatt et før bilde av benken, for den var virkelig et syn! Ikke rart den sto igjen ensom og forlatt, på et loppemarkedet i fjor, en søndag ettermiddag. Men jeg den ;-) Det tok meg 4 knekte negler og nesten en dag å få fjernet all stasen som var limt på, og 3 bad i salmiakk før den var klar for maling. Fire strøk etter med fargen "Myk" er den klar til å flytte inn på Agnes sitt rom! Og den ble like søt som jeg hadde tenkt meg. Jeg tipper Maileg kaninen og grisen hennes vil sitte godt på denne:) Også er det jo veldig praktisk med oppbevaring under,- det får en aldri nok av!


Ammestolen er også på plass, og både den og den broderte puten med pusene på fant jeg på loftet hos foreldrene til Hanne. Selv om hjemmet vårt stadig fylles med mange gamle skatter, er det ekstra kos å ta i bruk ting som har vært i familien i generasjoner. Slike funn havner aldri i butikken.


I morgen skal vi hilse på den lille prinsessen igjen, og jeg gleder meg masse! Hun har vokst så mye den siste tiden, og har begynt med mere glidene bevegelser som får hele magen til å skifte form! Fasinerende å se på! Jeg tror det begynner å bli trangt der inne:)


Ha en fin ukestart!  

Jeg har fremdeles store problemer med det nye oppsettet til blogspot. Før når jeg skrev et innlegg, la bildene seg automatisk til venstre på siden og teksten la seg deretter under når jeg begynte å skrive. Nå må jeg selv venstrejustere alle bildene for at de skal ligne på resten av bloggen min, men teksten havner da automatisk  til høyre for bildet,- altså ikke under. Hvis jeg vil ha teksten under må jeg bruke shiftknappen etter at jeg har venstrejusstert bildet, og lage en masse mellomrom før den havner der jeg ønsker. Teksten under "HTML-kode" utkastet ser da helt rar ut,- en masse rare tegn, og på "Skriv" utkastet må teksten begynne litt til høyre for bildet over, for så å fortsette under, dersom den skal bli liggende under på "Forhåndsvisnings" siden. Slik skal det vel ikke være?  Det å skrive et lesbar innlegg nå er plutselig blitt veldig tidkrevende, og en mister litt lysten når all tiden går med til redigering. Noen tips?

3 kommentarer:

Tre Engler sa...

Hei!
Så koselig rommet blir:) lykke til videre:)
Ha en strålende dag

Klem Merete

Hvit Villa sa...

Så fint det blir,benken ble nydelig! Morsomt å se ammestolen, farmor har helt lik. Den var det første møbelet hun og farfar kjøpte da de giftet seg på begynnelsen av 1950-tallet.

Linemor sa...

hei!
Koselig barnerom, spennende tid dere går i møte :)
Lurte på hva fargen på veggene heter?