tirsdag 3. juli 2012

Tilbake til barndommen


Nå som vi går og venter på lille Agnes, merker jeg at minner og følelser fra min egen barndom stadig dukker opp. Jeg dras plutselig mot ting jeg tidligere synes var fryktelig stygge, og omfavner de med kjærlighet. Som de gamle blomstrete tidtypiske 70 talls tallerknene som var fast inventar på kjøkkenet vårt i Røyken. Nå vet jeg hvorfor jeg "reddet" de ut da pappa skulle tømme og selge barndomshjemmet mitt,- de var virkelig ikke min stil da, men likevel en del av meg. Sammen med andre gjenstander med stor affeksjonsverdi havnet de i kasser i kjelleren på ubestemt tid,- til nå.

Mine gamle kosedyr Karimosito og Monochito sitter pent på tørk etter en runde i vaskemaskinen.

Jeg har lenge planlagt å henge opp en samling med gamle nostalgiske barneasjetter på den ene veggen på rommet til Agnes, og prøvde flere variasjoner med søte motiver uten at det ble helt rett. De virket plutselig for små, og den ulike dekoren på hver asjett gav et litt rotete uttrykk når de ble satt sammen i grupper.



Småfrustrert lette jeg videre etter andre kandidater som kunne passe, da jeg kom over kassen fra Røyken! Ikke var de barneasjetter, men str og fargene stemte,- også var det denne gode trygge følelsen de gav da...klart jeg ville dele den med Agnes! Så veggen ble til slutt helt annerledes enn jeg hadde sett for meg, - litt styggfin, men med masse gode minner som nå skal føres videre!




Ønsker dere en fortsatt fin uke!

6 kommentarer:

Vitt hus med svarta knutar sa...

Vad fint du har gjort till lilla Agnes! Och vilken fin säng. Vilken fin tanke att inreda rummet med dina egna minnessaker och föra dem vidare till din dotter.

Önskar dig fina sommardagar!
Klem,
Regina

Tre Engler sa...

Hei!
For et herlig barnerom:) nydelig kommode og seng:) her blir det godt å bo:)

Klem Merete

PRINCESSGREENEYE sa...

wow, was fuer ein schoenes Kinderzimmer. liebe Gruesse Jacqueline

Hilde sa...

Så fint det ble, og så skjlnne tanker du har gjort deg om dekorasjnen :-) Masse minner i serviset man vokser opp med, ja! Lykke til med de siste dagene før Agnes kommer!
Hilde

Shabby Charm sa...

Et nydelig barnerom!

Så utrolig koselig å lese at dere skal få en datter!!!!!! :) Varme klemmer fra Maia

Yvonne sa...

Heisann du =) ser at du kan få nytte av denne fb siden så jeg vil tipse deg om den=) https://www.facebook.com/villagriffon

Ta en titt=)