fredag 23. mai 2014

Frodige former



Da ble det jammen meg tid til enda ett innlegg med baby i magen,- han har det for godt der inne tror jeg;-) Snakk om å lure mammaen sin x antall ganger, og late som om han er på vei! Når modningsriene er tette (og vonde!) nok til å kunne dra på sykehuset, ja da ombestemmer han seg og konkluderer med at hastverk er lastverk...





Imens vagger jeg rundt her og prøver å gjøre alle triks for at fødsel ikke må settes igang på overtid,- jeg ønsker at den skal være så naturlig og lite medisinsk påvirket som mulig, og krysser fingrene for at det lar seg gjøre. Det er i alle fall en fin tid å ha "ventetiden" på. Uteområdet blir mer og mer frodig i takt med magen, og noe av det jeg elsker med denne gamle hagen, er at vi er selvforsynt med spenstige syriner...i hopetall!




Da kan jeg godt høste inn en kvast eller to med god samvittighet et par ganger i uken, og la huset fylles med den søteste duft! Det tok meg noen sesonger å knekke koden for at disse vakringene ikke skulle henge med hodet den første kvelden,- hemmeligheten er å barke av ca 10 cm nederst på kvisten, og deretter banke det bare området flatt med en hammer. Funker som bare det:)





Nok en helg står for døren, og planen er bla en tur på fyllingen med hengeren fylt opp med div rusk og rask som har samlet seg opp gjennom vinteren og våren,- jeg som sjåfør denne gangen med forbud mot å sjaue. Jeg må si det skal bli godt å få kroppen sin tilbake og ta de takene jeg føler for...anytime.






Herlig helg til deg!

3 kommentarer:

Merete - Lys lilla sa...

Nydelige bilder og takk for syrintipset :-) og masse lykke til :-)

Hjem & Glede sa...

Å for et aldeles vakkert hjem!
Bildene dine er superflotte;)
Elsker syriner jeg også.

Masse lykke til med baby.

God søndag ønskes fra Camilla :)

Linnéa sa...

Så fint! :)